Saturday 10 September 2011

Cukai product prepaid dan kad sim 6% : Bukan salah kerajaan?.

DARI BLOG TRANQUILITY TRONOH

Tapi siapa yang baca suratkhabar Utusan Malaysia hari ini akan diberitahu seolah-olah bahawa cukai perkhidmatan 6% ini kerja syarikat telekomunikasi
bukan kerajaan. Dan siapa yang tengok Buletin Utama sebentar tadi pastinya maklum bahawa Perdana Menteri 1Malaysia tanpa rasa bersalah berkata bahawa kerajaan tidak pernah meluluskan cukai perkhidmatan 6%. - petikan blog Tranquility Tronoh'

CAKAP BUDAK LANCHANG.

Betul.
Utusan Meloya betul.
Belitin Utama pun betul.
Mat Monggol pun tak tipu.
Ini bukan kerja kerajaan.
Ini bukan untuk PRU 13 yang macam orang tua duduk sembang dekat kedai kopi.

Apa yang tipunya. Tak ada tipu semua betul. Ini memang kerja kompeni telco. Ini kerja tim kompeni telco.

Jangan lupa. Dalam gerombolan sekarang ini ada tim yang mahu tolak bini rosmah. Tim ini tak suka dengan betina takut suami. Tim ini benci dengan betina tak ada kotey.

Jangan lupa tim ini banyak bisnesman. Tim yang mahu bunuh bini rosmah ini orang meniaga. Tim ini banyak duit.

Tim ini boleh jadi guna tim orang meniaga line telefon ini untuk buang najib bini rosmah. Bila tim ini jadi 1 tim, mereka boleh buat orang jadi susah. Mereka boleh bikin 1malaysia bini rosmah kelam kelibut.

Sekarang bini rosmah sudah kelam kelibut. Anak muda fesbuk mula buat tim-tim tak suka untuk orang suka di fesbuk. Anak muda yang ramai pakai kad tambah nilai ini sudah mula bising-bising. Mula-mula kena tipu masa belajar sejarah tingkatan empat. Lepas itu, untuk mesej pakwe, makwe, dan tim blekberry sudah kena cukai untuk tambah nilai. Anak muda ini tak ada duit. Duit sudah habis beli henfon mahal. Duit sudah habis beli minyak motor.

Bini rosmah sudah takut.
1malaysia sudah marah.
Lalu, Tim gerombolan yang mahu buang orang takut laki ini sedang ketawa.
KAH KAH KAH.

No comments:

Post a Comment